Bemutatkozik a Munkajog – “living practice” blog

Célunk

Tapasztalataink, gondolataink, dilemmáink és tanulságaink megosztása a munkajog világából. Érhetően, röviden, lényegretörően. A munkajog változásaihoz igazodva, rendszeresen.

A csapat:

Március közepe óta a munkáltatók jelentős része szinte azonnal, és igen jelentős arányban állította át  munkaszervezetét az otthoni munkavégzésre. Ennek elsősorban szabályozási és munkavédelmi okai voltak. A nyári részleges visszarendeződést követően most ismét tömegessé vált az a gyakorlat, hogy a cégek – munkavédelmi okokból – osztott munkahetekben (A-B hét) biztosítják az irodai és otthoni munkavégzés lehetőségét dolgozóiknak. Olyan gyakorlat is van, hogy a munkáltató hibrid foglalkoztatásként biztosítja dolgozóinak az irodai és az otthoni munkavégzést, és e két munkavégzési helyen történő teljesítés arányát úgy határozza meg, hogy korlátozza az irodai munkaállomások számát. A járvány ismételt súlyosbodásával egyre meghatározóbbnak látszik egy, a tavaszihoz hasonló otthoni munkavégzés.

Munkajogi blogunkban három részben mutatjuk be az otthoni munkavégzés szabályait. Elsőként azt kívánjuk körüljárni, hogy a jelenlegi jogszabályi környezetben miként tudják a munkáltatók elrendelni és kialakítani az otthoni munkavégzést a munkahelyeken, mi a helyes gyakorlat?

Második bejegyzésünkben megvizsgáljuk, hogy az otthoni munkavégzés bevezetéséhez és fenntartásához milyen munkavédelmi szabályokra érdemes figyelni, és hogyan kezeljük a munkavállalót otthonában ért balesetet?

Végül kitérünk arra, hogy mi is az igazság a költségtérítések terén, kell-e vagy adható-e az otthoni munkavégzéssel kapcsolatosan anyagi hozzájárulás a dolgozóknak?